Op dinsdag 1 april kwamen vertegenwoordigers van de Nederlandse en Vlaamse regeringen bijeen in Gent. Tijdens deze regeringstop stond grensoverschrijdende samenwerking centraal. Ook de samenwerking met North Sea Port kwam aan bod. De komende jaren staan er dan ook grote ontwikkelingen te gebeuren.
Minister Sofie Hermans en de Nederlandse delegatie ontmoetten hun Vlaamse collega’s, onder wie minister-president Matthias Diependaele, in de Boekentoren in Gent. In deze zevende editie van de regeringstop bespraken beide landen hun bilaterale samenwerking, waarbij North Sea Port als succesvol model werd aangehaald.
Sinds de fusie op 1 januari 2018 vormen de Zeeuwse havens (Vlissingen en Terneuzen) en de haven van Gent samen North Sea Port. Als eengemaakte Nederlands-Vlaamse haven werken we over de grens heen aan de economische, infrastructurele en duurzame ontwikkelingen van de grensregio. Voor de komende jaren staat er daarvan een aantal hoog op de agenda.